\
ПРОГРАМА „УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ”
„КОМЕНСКИ”
Училищни партньорства
ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН
по проект:
"Защита на животните в Европа"
Участващи страни:
Наименование на организацията-участник
|
Държава
|
ПГВМ “Проф.д-р Георги Павлов”,
Добрич |
България
|
ПГВМ “Иван Павлов”,
Стара Загора |
България
|
Gymnasium am Mühlenweg (GaM)-
Wilhelmshaven |
Германия
|
Istituto Tecnico industriale Statale Pininfarina-
Moncalieri, Torino |
Италия
|
1 Gymnasio Volou-
Volos |
Гърция
|
XI Liceum Ogólnokształcące im. W.J. Zembrzuskich-
Poznań |
Полша
|
Heybeliada Huseyin Rahmi Gurpinar Çok Programli Lisesi-
Istanbul |
Турция
|
Ies Maria Cegarra Salcedo-
|
Испания
|
Agrupamento de Escolas Básicas do Forte da Casa-
Forte da Casa |
Португалия
|
Описание на партньорството:
„Защита на животните в Европа”
Съпричастността и отговорността са абсолютно задължителни нравствени норми в човешкото битие, както в нашите страни, така и за останалите членки на ЕС. Проектът има за цел насърчаване на тези ценности, чрез съвместна работа по тема: "Защита на животните".
Всяка страна-участник ще изследва и направи сравнение между отношенията човек-животни, като по този начин се опита активно да допринесе за промяната им към по-добро. В допълнение, ще се консултираме с философски и религиозни гледища, примери от националната литература, както и до каква степен родните ни езици не само отразяват, но и създават нашето възприемане за фауната около нас. Въпреки че,работният календар ще се съсредоточи върху дивите животни и техните местообитания, трябва да имаме предвид, че защитата на животните е също свързано с опазването на околната среда и закрилата на домашните животни. Във връзка с това ще направим проучвания и върху животните за производство, по-специално онези отглеждани във ферми- етични и екологични последици, домашни любимци и бездомни животни, тъй като се предполага, че сме "станали отговорни (...), към онова, което сме опитомили " (Екзюпери," Малкият принц ").
Интердисциплинарната ни работа ще включва теоретичен и практически курс по хуманитарни и природни науки. Учениците ще работят в/извън училище с ветеринари, лесничеи, орнитоложки центрове и приюти за животни. По този начин те ще придобият опит, какви мероприятия предприема човек за подобряване условията на живот на животните и как самите те могат да допринесат за подобряване на живота им като цяло. Или цитирайки, елзаския теолог, философ и лекар Алберт Швайцер, проектът има за цел да покаже, че "защитата на животните е образованието на човечеството."
Мотивация за партньорство:
Мотивацията за този проект може да бъде разделена на две части: обща и конкретна.
Общата мотивация е свързана с основната цел залегнала в проект: възможност на училища партньори да работят заедно, което дава възможност на нашите ученици да:
Общата мотивация е свързана с основната цел залегнала в проект: възможност на училища партньори да работят заедно, което дава възможност на нашите ученици да:
- придобият познание и разбиране на културните и лингвистичните различия, които съществуват в Европа, и чрез процес на сравнение, да разбират техните стойности и значение;
- да се помогне на учениците да придобият компетенции, които са необходими за правилното им личностно и гражданско развитие, с цел да се насърчи по-широко Европейската съвест и гражданска позиция;
Що се отнася до конкретната мотивацията, преди да определят темата, партньорите направиха проучване и обсъдиха с учениците си темите, които биха могли да бъдат от взаимен интерес и ползотворно сътрудничество.
Избраната тема отговаря на изискванията за интерес на национално и международно ниво.
Важността от опазването на природната среда е добре позната: конкретната тема относно "животните" позволява на учениците да откриват и изследват редица аспекти, предлагани по този въпрос. В интерес на истината, анализа на различни страни - от законови и подзаконови актове в цяла Европа и тяхното приложение в различните страни до използваните методи
за опазване на естествената околна среда (море, планина, поле, и всякакви други възможни географски ареали, представени в Европа), сравнението на развъдните методи, на мерките използвани срещу незаконната контрабанда и т.н.- ще бъдат отправна точка за нашите младежи да развиват своите умения за разбиране, анализ, сравнение и изразяването на позиция в изграждането им като зрели личности.
за опазване на естествената околна среда (море, планина, поле, и всякакви други възможни географски ареали, представени в Европа), сравнението на развъдните методи, на мерките използвани срещу незаконната контрабанда и т.н.- ще бъдат отправна точка за нашите младежи да развиват своите умения за разбиране, анализ, сравнение и изразяването на позиция в изграждането им като зрели личности.
Цели на партньорството:
а) насърчаване на активно европейско гражданство
- изследване на регионални, национални и европейски реалности за защита на животните;
- сравняване на нормите (закон, традиции, етика) и тяхното изпълнение;
- проучване на ползите, физическа и емоционална, които човек има от животните и сравнение с начина, по който животните често се третират;
- анализ на социалните, правните, икономическите и екологични условия, и евентуални конфликти на интереси в нашите страни и в ЕС като цяло;
- използване на подходи в областта на философията, теологията, литературата за по-отчетливо разбиране на връзката човек/животни в заобикалящата ни среда;
- споделяне, сравняване и обсъждане на резултатите от това изследване с партньори от други страни;
- насърчаване на творчески начини за преодоляване на конфликти на интереси и незаинтересованост дори жестокост към живите същества около нас, като по този начин да спомагаме да се говори за тези, които не могат да се защитават, насърчим хуманността и морала;
б) да подобрим качеството на образованието, като дадем на учениците ни активно участие в него, те ще:
- обсъждат резултатите един с друг и с хора от местната общност;
- развиват, представят и споделят подтеми по проекта, които чувстват най-близки до своите интереси;
- оценяват и разпространяват крайните продукти: Европейски образователни материали;
Още:
- подобряване способността за комуникация по чужд език и ИКТ уменията;
- подобряване способността за комуникация по чужд език и ИКТ уменията;
- насърчаване на мултилингвизма сред ученици и учители;
Приблизителна начална дата
|
Описание на дейността/мобилността
|
Септември
2010
|
Ø Въведение в темата;
Ø Упражнения с помощта на музика, изкуство, драма и литература;
Ø Изработване на първи работни листи за тази цел;
|
Октомври
2010
|
Ø Създаване и организиране на уеб сайт като средство за комуникация и обмяна;
Ø Представяне на учениците, училища, град, природна среда, страни на общата проектна платформа; Изработване на лого на проекта (състезание);
|
Oct./Nov. 10
|
Ø Проучвателна работа по 2 главни теми- резервати за животни, бездомни животни;
|
Ноември10
|
Ø Раб. среща-уъркшоп за националните паркове (обитатели; екология с/у туризъм);
|
Ноември
2010
|
Ø Работна среща- уъркшоп за необходимостта от стандарти при закрилата на животни (и по тази причина стандарти в опазването на околната среда и отношението към бездомните животни);
|
Февруари11
|
Ø Представяне на резултатите от проучването (в училището / и местната общност);
|
Март 11
|
Ø Раб.среща: дивите обитатели в планината-Алпи: туристически или еко рай?;
|
Април
2011
|
Ø Работна среща- уъркшоп за дивите обитатели в морето: рехабилитационна програма за тюлен монах като пример за стандарт в защитата на животни/околна среда; Събиране на резултатите от проучванията на всички партньори и резултатите от работните срещи в общ продукт (карта с хипертекст и презентация) - Оценяване;
|
Май
2011
|
Ø Работна среща- уъркшоп: защита на животните в морска среда- биология/ химия (сътрудничество с регионални проучвателни институти пр. Senckenberg-institut, Terramare)
Ø Разработване на работни листи:
a) етични, философски и религиозни възгледи относно защитата на животните;
b) научни и юридически възгледи;
Ø Изработване на компендиум от извадки от националната литература за всяка страна (на роден език и английски език) касаещи връзката човек-животни, включително анализиране и творческо писане;
|
Юни 2011
|
Ø Съвместно оценяване на първата проектна година (въпросник и дискусия)
|
Юни/Юли
2011
|
Ø Публикация на съвместните резултати от първата проектна година;
Ø Изложба или конференция в училище или пред местната общност;
|
Сеп./Окт.11
|
Ø Работна среща: ветеринарна медицина и фермерство
|
Октомври11
|
Ø Работа върху национални подтеми, които да бъдат проучени/творческа работа, съобразно интересите и изискванията във всяка страна;
Ø Изработване на план за подтеми;
|
Ноември11
|
Ø Представяне и размяна на плановете;
|
Януари 12
|
Ø Работа върху под проекти;
|
Март
2012
|
Ø Представяне и размяна на резултати и продукти от под проектите (пр. уеб анкети, календари, благотворителни акции, практическо обучение в местни приюти за животни/ с лесничеи и учени);
Ø Работна среща: представяне на животинското богатство (особено на домашните животни) - възможно интегриране на различни учебни предмети в програмата;
|
April 2012
|
Ø Оценяване на под проектите;
Ø Разработване на дидактически материали с резултати и придобит опит по време на под проектите;
|
Май 2012
|
Ø Събиране на под проектите и резултатите от първата проекта година м един краен продукт: дидактическия материал да бъде публикуван като книга или ebook
Ø Последна работна среща: дискусия на крайния продукт, оценка;
|
Юни 2012
|
Ø Резюме на резултатите от втората година, PPt (да бъде публикувана на уеб сайта)
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар